Technisch support

Bel ons op het nummer 043 204 30 29 of stuur een e-mail naar support@mapification.nl. Wij streven ernaar om binnen 24 uur contact met u op te nemen. 

Contactformulier technisch support

F.A.Q.

Meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden

Ik heb een account aangemaakt maar als ik inlog zie ik geen Mapgallery?

U heeft een account aangemaakt zonder een uitnodiging van Mapification te ontvangen. Contacteer Mapification via support@mapifaction.nl om alsnog een uitnodiging te ontvangen. U kunt ook nog geen rechten toegewezen gekregen van Mapification. Dit kan voorkomen als u snel nadat u uw uitnodiging heeft ontvangen een account aanmaakt. Wij zijn dan nog bezig om uw account goed in te stellen. Wacht 15 min. en probeer het dan opnieuw. Blijft u niets zien, contacteer dan Mapification.

Ik probeer een account aan te maken. Wat is het verschil tussen registreren en aanmelden?

Registreren gebruikt u de eerste keer om een account aan te maken. Aanmelden is voor iedere volgende keer om in te loggen.Registreren gebruikt u de eerste keer om een account aan te maken. Aanmelden is voor iedere volgende keer om in te loggen.

Waarom krijg ik niks te zien bij het aanklikken van een kaartlaag?

Dit kan verschillende oorzaken hebben: 1. U heeft niet op het vinkje geklikt naast de naam van de kaartlaag, als u niet op het vinkje klikt dat opent de kaartlaag niet 2. Sommige kaartlagen hebben even nodig om te laden, met name kaartlagen die een groot gebied beslaan of veel data bevatten 3. Er is iets mis met de kaartlaag en u moet Mapification contacteren via support@mapification.nl.

Mijn kaart blijft laden maar er verschijnt niks?

Druk op Ctrl+F5 terwijl het scherm op laden staat. Als dit niet werkt probeert u een andere browser, oudere versies van browsers kunnen soms problemen geven. Als dit niet werkt dan moet u Mapification contacteren via support@mapification.nlDruk op Ctrl+F5 terwijl het scherm op laden staat. Als dit niet werkt probeert u een andere browser, oudere versies van browsers kunnen soms problemen geven. Als dit niet werkt dan moet u Mapification contacteren via support@mapification.nl

Hoe kan ik nieuwe kaarten toevoegen aan mij Mapgallery?

Dit kunt u niet zelf doen. Contacteer hiervoor Mapification via info@mapification.nl.

Hoe kan ik zien welke data is gebruikt bij het genereren van een kaart?

Druk op de drie puntjes naar de kaartlaag … en vervolgens op de i.

Ik wil een kaart graag delen? Hoe doe ik dat?

U heeft 2 opties om de kaart te delen:

1. U kunt de deelknop rechts onder in de kaart gebruiken om een permalink te maken en deze door te sturen. De persoon naar wie u de permalink stuurt moet wel gemachtigd zijn om de kaart in te mogen zien

2. U kunt een schermafbeelding maken via de knop . Deze knop vind u rechtsonder. Deze afbeelding kunt u met iedereen delen.

Hoe actueel is de data in de Mapgallery?

Mapification gebruikt de laatste relevante dataset die beschikbaar is. Dit geldt voor de data die door Mapification beschikbaar wordt gesteld. Mapification gebruikt de laatste relevante dataset die beschikbaar is. Dit geldt voor de data die door Mapification beschikbaar wordt gesteld.

Hoe vaak wordt de data ge-updatet?

Zodra er een nieuwe versie uitkomt van de dataset die gebruikt wordt in de Mapgallery en de nieuwste versie bevat wijziging/aanvullingen die relevant zijn dan zal Mapification de dataset updaten. Afhankelijk van de data kan die elk jaar/half jaar/kwartaal zijn of een met de klant afgesproken update interval. Klant specifieke data is de verantwoordelijkheid van de klant om deze data up-to-date te houden. Hierover zullen afspraken met Mapification gemaakt worden.

Hoe beschermt Mapification mijn data?

Sinds december 2019 zijn wij een ISO27001 gecertificeerd bedrijf. De ISO27001 is een internationale standaard voor databeveiliging en toont aan dat wij vakkundig en nauwkeurig met data omgaan. Gezien data onze grootste hulpbron is, nemen wij alle nodige maatregelen om die te beschermen. Zo gebruiken wij de richtlijnen van het Nationaal Cyber Security Centrum (NSCS) als basis en gebruiken we enkel (management)systemen die voldoen aan de eisen van de ISO27001.Sinds december 2019 zijn wij een ISO27001 gecertificeerd bedrijf. De ISO27001 is een internationale standaard voor databeveiliging en toont aan dat wij vakkundig en nauwkeurig met data omgaan. Gezien data onze grootste hulpbron is, nemen wij alle nodige maatregelen om die te beschermen. Zo gebruiken wij de richtlijnen van het Nationaal Cyber Security Centrum (NSCS) als basis en gebruiken we enkel (management)systemen die voldoen aan de eisen van de ISO27001.